27 grudnia 2013 r. – piątek

ŚWIĘTO ŚW. JANA, APOSTOŁA I EWANGELISTY

EWANGELIA J 20, 2-8

Święty Jan Apostoł i Ewangelista mówi do nas, uczy nas, że Bóg jest Miłością. Przypomina, że „kto trwa w miłości, trwa w Bogu, a Bóg trwa w nim”. To właśnie przez Świętego Jana dowiadujemy się, że każdy, kto wierzy w Syna Bożego i kto spożywa Jego Ciało i pije Jego Krew, choćby i umarł, żyć będzie. Tę głęboką wiedzę o Bogu poznajemy dzięki olbrzymiej wrażliwości na miłość Boga, którą znajdujemy u świętego Jana Apostoła i Ewangelisty (…).

Człowiek, który doświadcza miłości, doświadcza jednocześnie wewnętrznej radości. To miłość jest przyczyną prawdziwej radości. Od kilku dni cieszymy się, że Bóg stał się człowiekiem i jest między nami. Tylko Bóg, który jest Miłością jest w stanie właściwie rozweselić serce człowieka. Warto tu przypomnieć słowa świętego Augustyna: Niespokojne jest serce moje, niespokojne jest serce moje, póki nie spocznie w Tobie, Boże mój… Trzeba być człowiekiem duchowym, by z Bogiem spojrzeć na życie bardzo głęboko, dlatego, że nie ma na świecie takiego stworzenia, które mogłoby w pełni zaspokoić pragnienia ludzkiego serca. Nawet jeśli dotykamy radości spowodowanej miłością człowieka, to jest to tylko i wyłącznie wartość cząstkowa. Dlatego, że nasze serce doświadczyło tylko miłości od stworzenia. Trzeba przyjąć miłość, która stała się Ciałem i która rzeczywiście jest przyczyną autentycznej, niekończącej się radości.  Jeszcze raz powtórzmy za świętym Augustynem i w świetle tego, co powiedział nam Święty Jan Ewangelista, że Bóg jest Miłością – Niespokojne jest serce moje, niespokojne jest serce moje, póki nie będzie pełne miłości Twojej, Boże mój. (homilia – ks. Dariusz Kowalski – fragm.)

27 grudnia 2013 r. – homilia ks. Dariusz Kowalski

PIERWSZE CZYTANIE

 

1 J 1, 1-4 Oznajmiamy wam, cośmy ujrzeli i słyszeli

Czytanie z Pierwszego listu świętego Jana Apostoła

Umiłowani:
To wam oznajmiamy, co było od początku, cośmy usłyszeli o Słowie życia, co ujrzeliśmy własnymi oczami, na co patrzyliśmy i czego dotykały nasze ręce, bo życie objawiło się. Myśmy je widzieli, o nim świadczymy i głosimy wam życie wieczne, które było w Ojcu, a nam zostało objawione, oznajmiamy wam, cośmy ujrzeli i słyszeli, abyście i wy mieli łączność z nami. A mieć z nami łączność znaczy: mieć ją z Ojcem i z Jego Synem Jezusem Chrystusem. Piszemy to w tym celu, aby nasza radość była pełna.

Oto Słowo Boże.

PSALM RESPONSORYJNY:

Ps 97 (96), 1-2. 5-6. 11-12 (R.: 12a)

Niech sprawiedliwi weselą się w Panu.

Pan króluje, wesel się, ziemio, *
radujcie się, liczne wyspy!
Obłok i ciemność wokoło Niego, *
prawo i sprawiedliwość podstawą Jego tronu.

Niech sprawiedliwi weselą się w Panu.

Góry jak wosk topnieją przed obliczem Pana, *
przed obliczem władcy całej ziemi.
Jego sprawiedliwość rozgłaszają niebiosa, *
a wszystkie ludy widzą Jego chwałę.

Niech sprawiedliwi weselą się w Panu.

Światło wschodzi dla sprawiedliwego *
i radość dla ludzi prawego serca.
Radujcie się w Panu, sprawiedliwi, *
i sławcie Jego święte imię.

Niech sprawiedliwi weselą się w Panu.

ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:

Alleluja, Alleluja, Alleluja

Ciebie, Boże, chwalimy, Ciebie, Panie, wysławiamy,
Ciebie wychwala przesławny chór Apostołów.

Alleluja, Alleluja, Alleluja

EWANGELIA

J 20, 2-8 Jan ujrzał i uwierzył

Słowa Ewangelii według świętego Jana

Pierwszego dnia po szabacie Maria Magdalena pobiegła i przybyła do Szymona Piotra i do drugiego ucznia, którego Jezus kochał, i rzekła do nich: «Zabrano Pana z grobu i nie wiemy, gdzie Go położono».
Wyszedł więc Piotr i ów drugi uczeń i szli do grobu. Biegli oni obydwaj razem, lecz ów drugi uczeń wyprzedził Piotra i przybył pierwszy do grobu. A kiedy się nachylił, zobaczył leżące płótna, jednakże nie wszedł do środka. Nadszedł potem także Szymon Piotr, idący za nim. Wszedł on do wnętrza grobu i ujrzał leżące płótna oraz chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płótnami, ale oddzielnie zwiniętą na jednym miejscu.
Wtedy wszedł do wnętrza także i ów drugi uczeń, który przybył pierwszy do grobu. Ujrzał i uwierzył.

Oto słowo Pańskie.

Bez komentarzy.

Komentowanie jest wyłączone w całym serwisie.